DRAGONS BLOG BY LINDA 5
03 October 2024
Alles, behalve tatoeëren. Daarmee helpt Tom ter Braak de klanten van de shop. Dit doet de shopmanager vijf dagen per week. “Toen er een vacature kwam, solliciteerde ik meteen. Heel vet dat ik werd aangenomen.”
Afspraken plannen, bestellingen doen, klanten helpen en de was en de boodschappen doen. Tom doet het allemaal. En dit al twee jaar met veel plezier!
Tom kende Dragon tattoo al omdat hij er verschillende tatoeages had laten zetten. “Ook mijn vader zette ze allemaal in deze shop. En dat snap ik, de shop is bekend en staat hoog aangeschreven. Hij zei: ‘Als je je ooit laat tatoeëren, moet je naar Dragon toe gaan.’ Ik begon met een sleeve op mijn linkerarm. Zo heb ik deze shop als klant leren kennen.”
Tom voelde zich meteen thuis in het tattoo-atelier en aarzelde geen moment toen hij zag dat er een baan als shopmanager vrijkwam. “Ik solliciteerde en mocht een paar dagen komen proefdraaien. Ik werkte voorheen in kledingzaken, dus ik heb commercieel inzicht. Ik verkoop nu alleen geen kleding maar tatoeages.”
WELKOM!
Dragon Tattoo vindt klantvriendelijkheid heel belangrijk. “Onderdeel van mijn werk is in gesprek gaan met klanten. Ik mag daar echt de tijd voor nemen. Als een klant bijvoorbeeld niet precies weet wat voor tatoeage hij of zij wil, bespreek ik dit. Samen bekijken we soms ook boeken vol ontwerpen van onze artiesten. We vinden laagdrempeligheid en een goede sfeer zijn heel belangrijk. We willen dat onze klanten zich hier welkom en thuis voelen. Voor het eerst een tattooshop binnenlopen is voor veel mensen spannend. Dat snappen wij! Dragon is heel gastvrij.”
‘Wij willen dat klanten zich hier welkom en thuis voelen’
PIERCER
Naast zijn werk als shopmanager, verdiept Tom zich in piercen en heeft hij de ambitie piercer te worden. “Mijn collega’s Paul, Gerry en Joost leiden me op. Inmiddels verwissel ik al bestaande piercings en heb ik mezelf een aantal keren gepiercet. Mijn navel was de eerste plek.”
Daarnaast leest Tom er veel over. “Ik heb veel geleerd over de manier van plaatsen en de verzorging. Ook lees ik over de culturele achtergrond van piercings. Zo is het plaatsen van een neuspiercing voor meisjes uit de Indiase cultuur een cadeau voor hun achttiende verjaardag.”
Tom vindt het vet om in korte tijd een veilige space te creëren voor klanten. “Met het zetten van een tatoeage is er veel meer tijd om iemand op zijn gemak te zetten. Een piercing is snel geplaatst. Klanten zijn vaak erg gespannen en dat snappen wij! Maar ze hebben ook mooie verhalen die ze graag vertellen. Dat is tof!”